2006 Heerdersprengen

Broedvogels en planteninventarisatie

Door leden van de vogelwerkgroep van de KNNV afdeling Epe en Heerde wordt ieder jaar een broedvogelkartering uitgevoerd. De uitvoering van een broedvogelkartering vindt plaats in individueel verband of in het kader van werkgroepverband voor een gezamenlijk inventarisatieproject. De inventarisatie van de Heerdersprengen vond plaats in individueel verband, zonder koppeling aan een gezamenlijk inventarisatieproject. De vogelwerkgroep inventariseert in de gemeenten Epe en Heerde gebieden waarvan weinig over broedvogels bekend is. Dit was ook de reden om de Heerdersprengen op broedvogels te karteren. Naast de inventarisatie van
broedvogels hebben leden van de plantenwerkgroep de hogere planten
geïnventariseerd. Naast de inventarisatie van broedvogels en planten in de
Heerdersprengen zijn ook de broedvogels van het westelijk gedeelte van het Heerderstrand geïnventariseerd. Dit verslag wijkt af van de gebruikelijke verslagen die normaliter worden samengesteld van inventarisaties. Dit verslag bestaat uit een inleidend algemeen gedeelte en een tweede deel dat bestaat uit een kopie van de powerpoint presentatie die is samengesteld voor diverse communicatieve doeleinden. De reden hiervoor was dat de Recreatie Gemeenschap Veluwe en de gemeente Heerde nieuwe plannen hebben ontwikkeld voor het Heerderstrand. Voor de toetsing van deze plannen is het noodzaak dat inventarisatiegegevens beschikbaar zijn.

2006 Verslag Heerdersprengen(1.020 KB)

Datum 2006 / 12
Afdeling Epe-Heerde
Publicatie Onderzoeksverslag
Thema Planten
Ook in dit thema: Vogels

Dit is een kennisbank artikel van KNNV | Afdeling Epe-Heerde.